Instagram tili yritykselle kannattaa

work with instagram

Instagram on tämän hetken somemaailmassa yksi selkeästi käytetyimmistä sovelluksista. Siinä missä monet ovat jo lopettaneet kokonaan Facebookin käytön, ei Instagramin suosiolle näy loppa ja se on osoittautunut monille hyväksi tavaksi markkinoida esimerkiksi itseään tai omaa yritystään. Instagram onkin siis kätevä työkalu myös yritysten markkinoimiseen, ja sellaisen hankkiminen omalla yritykselleen kannattaa muun muassa sen takia, että yrityskäyttäjälle voit laittaa kaikki yrityksesi tiedot, ja sitä voit käyttää myös yhteydenpitoon asiakkaidesi kanssa.

Voit myös helposti mainostaa Instagramissa ja Instagram-applikaation avulla voit myös nostaa esiin tekemääsi postausta. Sen lisäksi Instagram tarjoaa yrityskäyttäjilleen monenlaisia tilastoja, joista voit saada tietoa seuraajistasi ja monista heihin liittyvistä asioista, kuten siitä, mihin kellonaikaan nämä seuraajat ovat parhaiten tavoitettavissa.

Kaiken kaikkiaan Instagramin yritystili tarjoaa käyttäjilleen monenlaisia etuja, joita voi olla hankala saada monista muista markkinointikanavista, joten tällaisen tilin avaaminen siis kannattaa, eikä se ole missään nimessä vaikeaa. Seuraavaksi käymmekin läpi, kuinka helppoa tällaisen tilin avaaminen oikein on.

Näin luot yritystilin Instagramiin

Yritystilin luominen Instagramiin on yksinkertainen prosessi, jota ei kannata turhaan pelätä tai vältellä. Voit tehdä tämän omasta yksityisestä ja valmiista profiilistasi siirtymällä kohtaan asetuksiin, ja valitsemalla sieltä kohdan Switch to Business Profile. Sen jälkeen pääset muokkaamaan bisnesprofiilisi asetuksia, joten voit muokata esimerkiksi yrityksesi yhteistietoja. Ja näin helppoa se on! Yritysprofiilisi on nyt valmis ja on aika alkaa hyödyntää sitä yrityksesi markkinoinnissa ja asiakkaiden kanssa viestimisessä. Aikaa yritysprofiilin perustamiseen menee vain muutama minuutti, joten se on todellakin kannattava teko, josta hyödyt varmasti.

Insta for work

Näin lisäät kuvia yritystilillesi

Kuvien ja muiden postausten lisääminen yritystilille on aivan yhtä helppoa kuin tavallisen yksityishenkilönkin profiili päivittäminen. Yrityksille on kuitenkin monia tärkeitä asioita, joita tavallinen henkilö ei ehkä tajua ottaa huomioon, mutta jotka ovat olennaisia silloin, kun Instagram toimii yhtenä yrityksesi merkittävistä markkinointikeinoista. Instagramin tarjoamien tilastojen avulla voit saada paljon tietoa tilisi seuraajista, ja on tärkeää ottaa näitä tietoja huomioon silloin kun suunnittelet uusia postauksia tilillesi. Näistä tiedoista voit löytää esimerkiksi informaatiota siitä, mihin kellonaikaan sinun kannattaa julkaista tililläsi kuvia ja muita asioita, joten jotta saisit maksimaalisen hyödyn yrityksesi läsnäolosta, kannattaa tätä tietoa varmasti käyttää hyödykseen.

Tästä voit pitää huolta esimerkiksi ajastamalla päivityksiäsi, joten sinun ei tarvitse siis murehtia siitä, ettet mitenkään kykene olemaan Instagram-tilisi ääressä johonkin tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Lisäksi on tärkeää, että Instagramiin yritystilille lataamasi sisältö on informatiivista ja muutenkin mahdollisimman edustavaa. Kannattaa siis muistaa pitää huolta esimerkiksi siitä, että tekstit on oikein kirjoitettu, eikä niissä näy kirjoitusvirheitä, tai että kuvat ovat mahdollisimman laadukkaita, sillä tuomalla toisen tyyppistä materiaalia esiin, annat yrityksestäsi helposti epäammattimaisen ja epäedustavan kuvan.